logga guld2

Halvvägs

Nu har det gått ett tag sedan senaste inlägget. Allt rullar på som vanligt här, nästan. Denna vecka är det höstlov och barnen är lediga, men inte jag. ;) Så i onsdags åkte vi upp hela familjen till Linköping. Klarade först av strålningen och då visade personalen hur det fungerade och resten av familjen fick också se hur allt såg ut. Under tiden själva strålningen görs fick de gå ut o vänta.

Efter strålningen åkte vi till Cloettas fabrik strax utanför Linköping, där åt vi också lunch. Något annat än choklad då...

Sedan blev det flygvapenmuseet. Väldigt stort och faktiskt trevligt att ha sett trots att ingen av oss är några riktiga flygplansfantaster.

Natten spenderades på hotell, Clarion, och att boka hotell där vi alla fem (inte helt ovanligt att en familj är 5 pers.) får plats i samma rum är inte helt givet. Många hotell har bara max 4, så när jag hittade ett i Linköping som tog emot oss alla i samma rum så bokade vi det direkt. Hade ingen aning om det var ett bra eller inte. MEN det var ett toppenhotell.
Stort + för;
fikabuffe när vi kom,
att kvällsmat ingick, väldigt god dessutom,
jacuzzi på taket o bastu
och det som barnen undrade mest över var om det fanns nutella till frukost, och till deras glädje fanns det. Och de kunde även göra sina egna våfflor.
Så högt betyg från oss alla. Ett rent och snyggt hotell med bra service o mat.

Torsdagen inledde med besök på strålningen och sedan blev det lite shopping innan vi åkte hemåt, tog en sväng på Sharpman i Mjölby. En väldigt bra affär med kläder och massa skor och häst o hundsaker.
Sedan var vi trötta och nöjda och åkte hem o hämtade Lilly, vår hund som varit hos mina föräldrar under tiden.

Idag, fredag, är jag nu på väg upp igen med bussen. Idag har jag gjort hälften av gångerna, nästan, 12 av 25. Nästan värt att firas. ;)
Det har gått över förväntan och faktiskt ganska fort. Med lite avbrott med åkandet i bussen som i denna veckan gjorde det lättare tror jag. Det blir inte riktigt lika enformigt.

I tisdags träffade jag en vän, Annica, en snabbis innan jag for iväg till Linköping. Så trevligt att bara få säga hej, då blev jag glad under hela resan upp. :)

Så sammanlagt en väldigt bra vecka. I eftermiddag när jag kommit hem tar jag helg och laddar batterierna för nästa veckas åkning.
Kram

Kommentera gärna:

Senaste inlägg

Senaste kommentarer

• Marie » Sjukhusbubblan:  ”Hej, Så glad att jag hittade din blogg. Jag går igenom samma cytostatikabehandli..”

• Martina » Sjukhusbubblan:  ”Tänker på dig!!! ❤️”

• Anna » Idag:  ”Så sant. Försök fira och njuta! Gläds med dej! Tack för att du delar med dej av ..”

• Marie Pettersson » Trevlig helg!:  ”Trevlig helg till er också! Kram”

• Annica Axelsson » Hemkommen men inget firande...:  ”Skönt en del av behandlingen är över tänker o ber för dig/er”